Nepopulārs viedoklis…

Pirmkārt- šodien, 8. martā bija īpaša diena. Tā bija mana darba vadītāja dzimšanas diena. Tā kā man ir piekļuve institūta darbinieku dzimšanas dienu sarakstam (IT stuff), tad nolēmu viņu apsveikt. Viņš bija apmulsis un patiesi pārsteigts/priecīgs. Made my day.

Vēl šodien, 8. martā, bija īpaša diena, jo 8. marts ir sieviešu diena. Nolēmu uzdāvināt visām manām sievietēm visā pasaulē puķes. Sapratu, ka man nav pietiekoši daudz naudas un laika pasta pakalpojumiem  (un tā kā es jau 2 mēnešus neveiksmīgi mēģinu saņemt mazu SIM karti, tad vēl jo vairāk)… Atradu risinājumu, kas man likās pieņemams, bet diemžēl varēju to īstenot tikai pēc atgriešanās mājās (dzīvoklī).

Tātad: Visām manas dzīves sievietēm (jo sevišķi māsai un mammai)- jūs zināt, ka es jūs apbrīnoju. Cieniet manu apbrīnu un pieņemiet kādu no šiem ziediem:

The Mona Lisa

Manas dzīves sievietes zin, ka es par viņām piedomāju ne tikai sieviešu/Valentīna dienā… kalendārā ir vēl daži datumi… apmēram vēl 354…

Francijā šos svētkus neatzīmē. Krievijā tā ir brīvdiena. Brīvdiena gan atņem iespēju darba kolēģiem izpausties ar puķu kalniem…. Puķes laikam ir arī 90% no burvīgās vīriešu mākslas apburt sievieti, likt viņai justies īpašai.

Nupat netīšām uzdūros šim rakstam : http://burtkoki.wordpress.com/2012/03/08/ko-grib-sieviete/ … Feministiski noskaņotās sievietes var droši veltīt laiku, izlasīt, noskatīties video.

Šajā vietā es droši vien zaudēšu lielāko daļu šīs vietnes apmeklētāju (ko varēšu novērtēt pēc nākamā mēneša statistikas), jo tālāk seko tēma, kam par godu arī virsraksts…

Minētajā blogā raksts bija par to, ka visi producenti un režisori ir lielākoties vīrieši un tāpēc filmās nav attēlotas smalkās sievišķīgās nianses. Dooh!! (šeit 12f mani var iedomāties ar L formā saliektiem pirkstiem triecot roku pret pieri)… Bet risinājums ir – taisīt vairāk filmas par sievietēm… By men… Seriously? Tagad džeki ņems un aprakstīs visu kā ir. Nākamsezon jau mācēsim aprakstīsim, cik neciešamas ir menstruālās sāpes, bet vēl pēc gada būs dokumentālā filma, kurā  vīrieši aprakstīs, cik lieliski ir izbaudīt vairākkārtēju orgasmu (kas ar atsevišķiem izņēmumiem ir meiteņu priekšrocība)…

Ko es ar to gribēju pateikt- Lai būtu filmas, kurās ticami attēlotas sievietes, tās ir jāveido sievietēm. Pat filmas par vīriešiem. Un nevis jāsūdzas par to, ka džekiem vajadzētu labāk saprast sievietes.

Tālāk- 8. marts sākotnēji (izlabojiet mani, ja maldos, bet neesiet pārāk nežēlīgi) bija starptautiskā strādājošo sieviešu diena. Kaut kur parādījās cīņa par tiesībām, kaut kur parādījās vēl kaut kas.

Šeit nedaudz atgriezīšos pie tēmas “Ko grib sieviete?”. Sākotnēji sauklis “būt adekvāti/objektīvi novērtētai” skan ļoti jauki. Bet šeit mazliet apstāsimies un padomāsim. Vai objektīvi novērtēta šajā kontekstā nozīmē “apkārtējo attieksme nemainās atkarībā no mana dzimuma”?

Tādā gadījumā mums jāaizmirst ziedu dāvināšana.  Es piemēram vīriešu dienā nesaņēmu nevienu apsveikumu/ziedu- ne virtuālu ne “dzīvajā”. Un šeit daudzas sievietes saka- “Ha- tas ir tikai tiem, kas bija armijā/flotē”. Tas nozīmē, ka es nedrīkstu apsveikt sievietes, kuras nestrādā un necīnās par sieviešu tiesībām? Un vispār es runāju par 19.novembri.  (http://en.wikipedia.org/wiki/International_Men%27s_Day)

Mums sen atpakaļ bija diskusija par “vienlīdzība” un “līdztiesība”.

Es ticu, ka sievietes negrib justies tā, it kā pret viņām attiektos sliktāk tikai dzimuma dēļ (kas joprojām bieži notiek).

Bet es ticu arī, ka sievietes negrib justies tā, it kā viņas nebūtu sievietes, zaudētu spēju būt īpašām.

Es ticu, ka sievietes negrib zaudēt spēju ieiet bārā ar vienu latu ieejai, pavadīt visu nakti džeku sabiedrībā, saņemot piedāvājumus dažādiem dzērieniem un ne tikai.

Es ticu, ka ļoti daudzi vīrieši gribētu iegūt šādu spēju (bārs, nakts meiteņu pavadībā, dzērieni par brīvu, ballīte)

Es ticu, ka sievietes negrib, lai džeki noskatās, kā viņas stiepj smagu urnu/kasti/etc. un nepiedāvā palīdzēt. (jā jā- visi apšauba tavas spējas, kad piedāvā palīdzēt. Bet pamēģiniet nepiedāvāt- par sevi visādas lietas dzirdēsiet… Šeit džekiem jādomā par alternatīvajām izmaksām.) Šādi var turpināt bezgalīgi… Viena lieta, ko vajadzēja pieminēt- relišeri…

Tiem, kas izturēja: īss kopsavilkums:
Ir lietas, ko sievietes/vīrieši gribēs patūrēt kā priekšrocības. Kamēr tādas eksistēs, tikmēr nebūs “vienlīdzības”. Tāpat kā operētājsistēmās- nav tā, ka viena ir labāka- katrai ir savas priekšrocības un savi trūkumi.

Ja apturēs ceļu policija, sieviete nemēģinās pa-pacanski izstāstīt, kā viss notika, kā viņa netraucēja satiksmi utt.

Ja apturēs ceļu policija, vīrietis nesāks raudāt, nesāks vieglu flirtu

Un šeit es piemēram pieņemu, ka ceļu policists būs džeks. Ak es!  Bet varbūt tomēr labi ņemot vērā visas tās h**ņas, kas var noiet greizi. Varbūt tomēr labi- es tiešām negribu piedzīvot to dienu,

kad ugunsdzēsējos būs vienādā sastāvā abi dzimumi,

kad olimpiskās spēlēs visās disciplīnās visi sacentīsies kopā,

kad sievietes un vīrieši lietos tos pašus relišerus (auskarus, smaržas, papēži, apakšveļa)…

Mēs ar puišiem mēdzam runāt par P&P, bet mēs esam arī gatavi saņemt greizi nogājušu salūta lādiņu jūsu vietā. Man tas liekas kaut kā -tā burvīgi.

Bet ko gan es saprotu.

 

Birkas: , ,

7 Atbildes to “Nepopulārs viedoklis…”

  1. Vijolīte Says:

    Tu izcelies… tās nav tulpes!😀

  2. doronike Says:

    Paldies, ka izsaki savu viedokli!
    Man tikai liekas, ka secinājums tev nav īsti korekts. Video bija runa, ka tikai 2 no 10 šogad nominētajām filmām iziet Behdelas testu, kas īstenībā uzstāda diezgan minimālas prasības attiecībā uz sieviešu dalību filmā. Un beigās secināts, ka joprojām Holivuda ražo filmas, kas koncentrējas uz balto vīriešu problēmām un tas esot diezgan loģiski, jo filmu ražošanā lielo, naudisko lēmumu pieņēmēji arī ir baltie vīrieši. Runātāja neierosināja gāzt filmu studiju vadību, tikai pievērsa uzmanību tam, ka pienācīgi netiek atspoguļotas sievietes un krāsainie. Tavs ierosinājums – lai filmas par sievietēm veido sievietes ir saprātīgs, tomēr atcerēsimies, ka vienīgā oskarotā sieviete režisore Bigelova savu Oskaru dabūja par filmu, kura arī neizietu Behdelas testu. Tai pašā laikā šogad pozitīvi atzīmētās filmas – The Help un The Descendants – gan režisori, gan scenāristi ir vīrieši. Sieviešu atspoguļojums tomēr neaprobežojas ar menstruācijām vai orgasmu, mēs vispirms visi esam cilvēki, un tāpēc vien esam pelnījuši, lai mums visiem pievērš vienādu uzmanību.
    Par pārējām tevis pieminētām problēmām, es domāju, bieži nav skaidrības arī pašām sievietēm, un viņas var būt diezgan nekonsekventas. Bet, tici man, cieņa pret sievieti vienmēr tiks novērtēta no viņu puses un tu būsi tikai ieguvējs.

  3. viln_ Says:

    +1 rakstam, piekrītu tavam viedoklim par šiem “svētkiem”. Viņi ir tik pat stipri bezjēdzīgi kā vārda dienas, kaut gan vārda dienām saskatu nedaudz lielāku jēgu. Sievietēm jau ir svētku diena – Māmiņdiena, kurus es arī atbalstu un kura pienākas godam “nopelnīta”.

    Manuprāt, gandrīz katru mēnesi varētu uztaisīt tādu “svētku dienu” kā Sieviešu diena. Kuri strādā uz principu “mīļais redzēji kā kaimiņu Saša apsveica savu mīļoto Mašu svētkos, kāpēc tu mani neapsveici?”

Komentēt

